HTML5 Robot: ابزاری به‌ منظور پیدا کردن تگ‌های سِمَنتیک مناسب برای اِلِمان‌­های صفحۀ وب

HTML5 Robot: ابزاری به‌ منظور پیدا کردن تگ‌های سِمَنتیک مناسب برای اِلِمان‌­های صفحۀ وب

 

تگ‌های به اصطلاح سِمَنتیک (معنایی) اساساً به این دلیل به وجود آمدند تا دولوپرها به سورس‌کد معنا و ارزش متناسب با محتوای آن را اختصاص دهند. با استفاده از این تگ‌ها، دولوپرهای فرانت‌‌اند می‌توانند ساختار بهتری را در داکیومنت‌های خود و همچنین محتوای غنی‌تری را به ربات‌ها (موتورهای جستجو)، کاربران و خوانندگان صفحات وب ارائه دهند.

استاندارد جدیدِ برنامه‌نویسی صفحات وب، HTML5، دنیای کدنویسی فرانت‌اند را متحول کرده است. این استاندارد جدید، المان‌های جدیدی را نیز برای طراحی صفحات وب همراه خود دارد که بسیاری از آن‌ها از لحاظ سِمنتیک، به مراتب دقیق‌تر از اِلِمان‌های ساده‌ای همچون div هستند.

اما چگونه بدانیم که برای مثال چه اِلِمان‌هایی برای Navigation Bar (لیست مهم‌‌ترین لینک‌های سایت و زیرمجموعۀ آن‌‌ها) و یا سایدبار صفحۀ وب ما بهترین گزینه هستند؟ در پاسخ به این سؤال، در ادامه سرویسی را معرفی خواهیم کرد که به صورت آنلاین این کار را انجام خواهد داد.

HTML5 Robot چیست؟
HTML5 Robot یک وب‌ اپلیکیشن رایگان است که به شما کمک می‌کند تا دریابید دقیقاً کدام تگ‌ها بهترین انتخاب برای کدنویسی صفحۀ اچ‌تی‌ام‌ال شما است. نحوۀ کار این ربات بدین‌ صورت است که ابتدا تگ‌های سمنتیک را بررسی کرده سپس به شما می‌گوید که کدام تگ‌ها در این موقعیت خاص برای پیج شما بهترین انتخاب هستند.

برای شروع، باید به یکسری سؤال بله/خیر پاسخ دهید تا نوع المان‌های صفحه‌ای که قصد ساخت آن را دارید، تعیین کنید (قبل از یافتن تگ مورد نیاز، به یکسری سؤال باید پاسخ دهید؛ بنابراین استفاده از آن زیاد سخت نیست. حتی دولوپرهای تازه‌‌کار نیز می‌‌توانند کار با ربات HTML5 را یاد گرفته و از آن لذت ببرند).

هر یک از این سؤالات به تعیین اینکه آن المانِ صفحه بخشی از محتوای اصلی سایت است یا یک افزونۀ فرعی یا یک چیز دیگر، کمک خواهد کرد. در نهایت، ربات HTML5 تمامی آخرین اِلِمان‌های اضافه‌ شده به استاندارد HTML5 را بررسی می‌کند و ایده‌ای متناسب با نیاز شما را ارائه خواهد داد.

در حال حاضر (۲۰۱۸)، این وب‌اپلیکیشن به زبان‌‌های انگلیسی و فرانسوی منتشر شده است اما این در حالی است که زبان‌های دیگری نیز ممکن است در آینده به آن افزوده شوند.

تبدیل psd به html5 به زبان ساده (برای مبتدیان)

در جدیدترین ترندهای طراحی وب سایت، سایت های واکنشگرا در حال تسلط روی شرکت های مختلف در همه صنایع هستند. سازگاری این نوع طراحی خاص با انواع مرورگرها و دستگاه ها باعث شده تا شرکت های تجاری به طور گسترده آن را برای طرح وب سایت های خود انتخاب کنند. در این وضعیت تقاضا برای تبدیل PSD به HTML نیز افزایش یافته است زیرا امکان دسترسی افراد به وب سایت ها را توسط دستگاه های مختلف با اندازه صفحه نمایش متفاوت فراهم می کند.

پی اس دی به اچ تی ام ال

تبدیل PSD به HTML بازدید وب سایت را بالا می برد چراکه افراد بیشتری با انواع دستگاه های مختلف می توانند به سایت دسترسی داشته باشند. انواع دستگاه ها مثل دسکتاپ، لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت یا هر وسیله دیگری با انواع اندازه صفحه نمایش وجود دارد. صرفنظر از اندازه صفحه نمایش سایر جنبه های فنی هنگام تبدیل PSD به HTML روی دسترسی وب سایت از طریق دستگاه های مختلف تاثیرگذار است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.